歌名:歲月輕狂


歌手:李治廷


 作曲:盧冠廷


填詞:羅啟銳


編曲/監製:Henry Lai


 


水一般的少年    風一般的歌


夢一般的遐想    從前的你和我


 


手一揮就再見    嘴一翹就笑


腳一動就踏前    從前的少年


 


~ 漫天的迴響    放眼看 歲月輕狂


~ 歲月輕狂


 


起風的日子流灑奔放


細雨飄飄 心晴朗


雲上去 雲上看雲上走一趟


青春的黑夜挑燈流浪


 青春的愛情不回望


不回想 不回答


不回憶 不回眸


反正也不回頭


 


~ 漫天的迴響    放眼看 歲月輕狂


~ 歲月輕狂


 


起風的日子流灑奔放


細雨飄飄 心晴朗


雲上去 雲上看雲上走一趟


青春的黑夜挑燈流浪


青春的愛情不回望


不回想 不回答


不回憶 不回眸


回不了頭


 


  


 


I wanna be free -- The Monkees


 


I wanna be free
Like the bluebirds flying by me
Like the waves out on the blue sea.
If your love has to tie me, don't try me,
Say good-bye.


I wanna be free,
Don't say you love me say you like me,
But when I need you beside me,
Stay close enough to guide me, confide in me,
Oh-oh-oh


I wanna hold your hand,
Walk along the sand
Laughing in the sun,
Always having fun
Doing all those things
Without any strings
To tie me down.


I wanna be free,
Like the warm September wind, babe,
Say you'll always be my friend, babe.
We can make it to the end, babe,
Again, babe, I gotta say:
I wanna be free
I wanna be free
I wanna be free


 


我渴望自由


就像藍鳥從我頭頂飛過


就像大海中的海浪


如果你的愛會約束我,那麼不要對我這樣


就再見吧


我渴望自由


不要說你愛我,說你喜歡我


但當我需要你在我身旁時


靠近我、指引我


想訴說





我想握著你的手


走在沙灘上


在太陽下歡笑


總是充滿了快樂


暢快去做這些事,沒有羈絆


我渴望自由


就像9月裡的風


你永遠是我的朋友


我們可以一直到最後


再一次我要說


我渴望自由


我渴望自由


我渴望自由 


arrow
arrow
    全站熱搜

    candy jou 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()